ebook small
Stáhněte si můj eBOOK
Nejčastější SEO mýty
Nechce se Vám vyplňovat formulář? Napište mi své číslo a já Vám zavolám.
Kontaktní informace
bronek@bronislavmarketing.cz
+420 728 580 073
Co pro Vás mohu udělat?

Pole označená hvězdičkou jsou povinná.

Jak jste se o mě dozvěděli?

Virivkysauny.cz [SEO, PPC, UX, Content]

Vynaložená investice do online marketingu se v průběhu spolupráce mnohonásobně vrátila

Případová studie pojednává o vývoji webových stránek www.virivkysauny.cz, u kterých jsme se starali o komplexní marketing (PPC, UX, SEO). V případové studii mapuji dosažené výsledky a vynaložené investice.

Zapojené kanály
  • SEO
  • PPC
  • UX
  • Brand
Výsledky
  • SEO - navýšení organických přístupů o 116,55%
  • PPC - snížení míry okamžitého opuštění o 56% (34,20% vs. 78,17%)
  • PPC - zvýšení počtu stránek na návštěvu o 99% (3,16 vs. 1,59)
  • PPC - prodloužení doby strávené na stránkách o 200% (01:07 vs. 00:22)
  • Zlepšení konverzního poměru z 3,35 % na 5,22%

Projekt virivkysauny.cz jsem spravoval v rámci mé firmy (mk-vision.cz) společně s kolegy na PPC, proto je veden v množném čísle. 

Pár slov na úvod

Pan Marek Hlisninovský se na nás obrátil s žádostí o marketingovou pomoc s jeho projektem virivkysauny.cz. Po úvodních jednáních jsme projekt komplexně převzali pod svou správu.

Cílem celé marketingové spolupráce bylo navýšit počet relevnatních poptávek (pomocí SEO a PPC) po jeho luxusních vířivých vanách a saunách.

Po komplexní analýze jsme zjistili mnoho nedostatků jak v samotném marketingu tak i v celkovém cílení kampaní.


Spravované kanály:

A) PPC (o tento marketingový kanál se staral náš PPC specialista Lukáš Bidrman)

Představte si modelovou situaci – máte agenturu, která se vám stará o PPC, ale máte nejasný pocit, že něco není v pořádku (pokud můžete ze své pozice klienta soudit). Přesně takový problém řešil přibližně před rokem Marek (majitel virivkysauny.cz). V rámci výběrového řízení na SEO služby si všiml, že se zabýváme online marketingem komplexně, a poptal u nás i kontrolu všech jeho PPC kampaní.

Už po rychlé analýze nám bylo jasné, že klient v rámci PPC absolutně nevyužívá svůj potenciál. V nastavení kampaní byly poměrně časté technické chyby (volné shody, nečtivé inzeráty včetně gramatických chyb, nevyužití všech relevantních typů kampaní apod.), ALE naprosto zásadní, byl problém v pojetí celé strategie.

Firma totiž prodává vyloženě luxusní sortiment pro horních 10% v ČR. I přesto byly klientovo kampaně nastavené na obecná klíčová slova okolo vířivek a saun, kde zákazníci vyhledávali sortiment ve zcela jiné cenové hladině (pro tuto cílovou skupinu jsou relevantní spíše vířivky z BAUMAXU do 50 000kč, nikoli vířivá vana za 500 000kč).

Po schůzce s klientem, kterému byly naše návrhy blízké, jsme v říjnu 2016 převzali řízení všech jeho PPC kampaní.

Předně jsme se zaměřili na úpravu klíčových slov ve vyhledávání, kde jsme zcela povypínali obecná klíčová slova, a začali se věnovat optimalizaci těch opravdu relevantních (ve spojení s KW jako luxusní, americké, Jacuzzi, atp.), která vyplynula z důkladné analýzy klíčových slov. Jelikož jsme řešili paralelně s PPC také SEO, nebyl problém vytvořit nové cílové stránky pro jednotlivé tématické okruhy tak, abychom maximálně zvýšili skóre kvality a relevanci vstupní stránky pro návštěvníka vzhledem k vyhledávacímu dotazu. Dále jsme změnili strategii v remarketingových kampaních a začali nově upravenými bannery segmentovat kampaň podle toho, o co projevil návštěvník zájem při návštěvě webu. Do celkové strategie jsme zařadili také čistě brandové kampaně ve vyhledávací i obsahové síti.

Touto změnou strategie se nám podařilo razantně snížit náklady na reklamu a přivádět podstatně relevantnější návštěvnost, jak dokládají následující grafy. Porovnávají posledních 6 měsíců naší správy (od 1.4. 2017 do 12. 9. 2017) se stejným obdobím loňského roku, kdy byly kampaně ještě ve správě minulé agentury. Z dat vyplývá, že jsme:

 

  • Snížily celkové náklady na PPC reklamu v Adwords o 21%
  • O 56% snížili míru okamžitého opuštění (34,20% vs. 78,17%)
  • O 99% zvýšili počet stránek na návštěvu (3,16 vs. 1,59)
  • O 200% prodloužilii dobu strávenou na stránce (01:07 sekund vs. 00:22 sekund)

 

Míra okamžitého opuštění

Počet stránek na 1 návštěvu

Průměrná doba trvání návštěvy

Konverzní poměr se podařilo za dané období zvýšit z 3,35 % na 5,22%, tedy o 56%.

Vedlejším efektem bylo i snížení ceny za proklik o 13%, což souviselo s přesnějším cílením a inzercí na relevantnější klíčová slova.


 

B) SEO

Dalším kanálem, kterému jsme věnovali náš plný „focus“ bylo přirozené vyhledávání. V rámci SEO jsme se zaměřili na obecná i longtail klíčová slova (dále jen KW), kde se nám podařilo po 8 měsících spolupráce dostat stránky na první stranu na většinu důležitých KW a tím navýšit více jak dvojnásobně relevnatní organický traffic na web.

SEO výsledky:

 

Navýšení organických přístupů o 116,55%

Příklady vývoje pozic:

Mimo výkonnostní PPC kampaně a SEO jsme se věnovali také BRANDU.



Co si z této případové studie odnést?
Vždy je důležité znát svého zákazníka (tvorba person), pokud se PPC kampaně spravují bez toho, aby se nad nimi přemýšlelo, můžete i při inzerci na (na první pohled) jasně relevantní klíčová slova úplně zbytečně přicházet o peníze. Další radou je nezanedbávat také organické přístupy (SEO), kde může tkvít mnoho skrytého potenciálu.

Nástroje, které jsem zapojil do práce
  • tool
  • tool
  • tool
  • tool
  • tool
  • tool
  • tool
  • tool
  • tool