ebook small
Stáhněte si můj eBOOK
Nejčastější SEO mýty
Nechce se Vám vyplňovat formulář? Napište mi své číslo a já Vám zavolám.
Kontaktní informace
bronek@bronislavmarketing.cz
+420 728 580 073
Co pro Vás mohu udělat?

Pole označená hvězdičkou jsou povinná.

Jak jste se o mě dozvěděli?

Oblekamefrajery.cz [SEO, Obsahový marketing, PPC, Sociální sítě]

Vynaložená investice do marketingu se v průběhu osmi měsíců vrátila sedminásobně.

Případová studie pojednávající o vývoji e-shopu www.oblekamefrajery.cz, u kterého jsem se staral o komplexní marketing od jeho počátku až do současnosti. V případové studii mapuji dosažené výsledky a vynaložené investice.

Zapojené kanály
  • SEO
  • UX
  • PPC
  • Sociální sítě
  • Zbožové srovnávače
Výsledky
  • Investice: 220 000 Kč
  • Obrat: 3 714 616 Kč
  • Zisk: 1 485 846 Kč
  • Návratnost investice: sedminásobná

www.oblekamefrajery.cz

Případová studie

Vysvětlení: případové studie se snažím vždy vést co nejvíc srozumitelně (tedy konkrétně a jasně). Nepouštím se do technických detailů, ale snažím se stručně a prakticky pomocí jasně daných faktů/důkazů poukázat na efekt práce mnou vynaložené.


Rychlá fakta na úvod

  • www stránky: www.oblekamefrajery.cz,
  • délka spolupráce: prozatím 8 měsíců (duben 2016 – prosinec 2016 a stále trvá),
  • počáteční stav stránek: zcela nový e-shop, začínalo se doslova od nuly,
  • celková investice do mých služeb (včetně kreditů do PPC systému apod.): 220 000 Kč,
  • celkový obrat získaný díky osmi měsícům spolupráce: 3 714 616 Kč,
  • celkový zisk získaný díky osmi měsícům spolupráce: 1 485 846 Kč (při klientově marži 40 % na produkt),
  • investice se vrátila sedminásobně.

Úvod

Pan Bílek se na mě obrátil s tím, že staví e-shop zaměřující se na prodej pánské módy a potřebuje sestavit komplexní marketingový plán (persony, analýzu konkurence, AKW, SEO apod., zkrátka marketingový mix). Zároveň jsem byl požádán, abych dané aktivity, které se v plánu navrhnou a schválí, i sám vykonával.


Marketingové kanály, kterým jsem se po dobu spolupráce věnoval:

  • UX (UX analýza zaměřující se na zlepšení použitelnosti stránek, zlepšení průchodnosti/přehlednosti a optimalizace nákupního procesu),
  • SEO (AKW + návrh informační architektury a navazující ON PAGE + dlouhodobé OFF PAGE = budování odkazového profilu),
  • PPC (vyhledávací a obsahová síť v Adwords a Sklik + remarketing/retargeting = zaměření jak na sales, tak budování brandu),
  • zbožové srovnávače (nasazení zboží  a feedů na Heuréku, Zboží, Google nákupy a glami.cz + topování a kampaně),
  • sociální sítě (tvorba firemních profilů na soc. sítích Facebook a Instagram + prodejní kampaně, kampaně na fanoušky a pořádání soutěží),
  • webová analytika (nasazení GA, Search Console, Hotjar apod. + nastavení měření konverzí a celkového vyhodnocování jednotlivých kanálů).

Výsledky (SEO + UX)

E-shop začínal zcela od nuly (nulová návštěvnost, 60+ pozice), a to v obrovsky konkurenčním prostředí (jakým prodej oblečení na internetu bezesporu je). Přesto se mi podařilo čistě v přirozeném vyhledávání (díky SEO) za 8 měsíců spolupráce se dostat na traffic čítající kolem 10 062 návštěvnosti/měsíc (měřeno za listopad 2016).

Investice do SEO za 8 měsíců práce byla přesně 68 000 Kč, tržby čistě ze SEO činily – 969 504 Kč (při marži 40 %), tedy čistý zisk 387 801 Kč (investice jen do SEO se vrátila za 8 měsíců prakticky šestinásobně).


1

(Obr.1 – Vývoj návštěvnosti čistě z přirozeného vyhledávání) – obrázek v lepší kvalitě ke stažení ZDE


oblekamefrajery-pozice-prosinec

(Obr. 2 – Příklad vývoje pozic na Google/Seznam) – obrázek v lepší kvalitě ke stažení ZDE


Výsledky (ostatní marketingové kanály)

V dalších kanálech marketingu (PPC / FB / Zbožové srovnávače) se podařilo optimalizovat práci tak, aby zisk z kampaní převyšoval sedminásobně vynaloženou investici.


Celkové shrnutí mé práce

Po trvání 8 měsíců investoval pan Bílek do mé veškeré práce (včetně kreditů do PPC/FB apod.) 220 000 Kč, což mu přineslo tržby v celkové hodnotě 3 714 616 Kč

Při jeho průměrné marži kolem 40 % na produkt je zisk čistých 1 485 846 Kč (při započítání všech rizik jako vratky, reklamace apod., které jsou u tohoto sortimentu kolem 20–25 %) se celkový reálný zisk rovná 188 686 Kč (investice do mé práce a do marketingových kanálů se i při započítání všech reklamací a vratek vrátila pěti až šestinásobně).

S prací mi vypomáhal kolega Lukáš Bidrman (zaměřoval se zejména na webovou analytiku + PPC).

4

(Obr. 3 – Celkové tržby e-shopu) – obrázek v lepší kvalitě ke stažení ZDE

Lukáš Bilík
CEO of Oblekamefrajery.cz

"S Broňkem se spolupracuje opravdu výborně, pomohl mi "nakopnout" můj nový e-shop do pohádkových čísel a podílel se na jeho rozvoji v celém spektru všech marketingových kanálů a s tím spjatých aktivit. Pohotové reakce, profesionální přístup, inovativní nápady - to je jen malý výčet toho co mi spolupráce s Broňkem přinesla."

Nástroje, které jsem zapojil do práce
  • tool
  • tool
  • tool
  • tool
  • tool
  • tool
  • tool