Ceník mých služeb

Dlouhou dobu jsem zvažoval, zda se mám pokusit sestavit nějaký „univerzální“ ceník mých služeb, který zde budu prezentovat. Často mě o nějaký univerzální ceník žádají i sami klienti (ptají se mě zejména na tabulkové ceny či hodinovou sazbu). Proto jsem se rozhodl sepsat tento článek, kde bych rád problematiku kolem univerzálního ceníku uvedl na pravou míru.

Faktem je, že v mé práci prakticky NELZE sestavit 100% univerzální ceník, podle kterého se lze ve všech případech řídit. Což je vlastně (pro Vás klienty) dobrá zpráva ?. Nenabízím brambory, ale sofistikovanou službu, u které si zakládám na tom, aby její obsah byl vždy přizpůsoben na míru danému zákazníkovy a jeho projektu = nabídka a samotná práce se tak už ze své podstaty (každý projekt je jiný) případ od případu trošku liší (zejména dle typu projektu a možností/potřeb klienta).

Hodinová sazba – ano nebo ne?

Mnoho freelancerů a agentur prezentuje jako jediný způsob nacenění své práce hodinovou sazbu. Tento způsob nacenění zcela chápu a samozřejmě je to možnost. Otázkou je, zda je to ideální možnost i pro klienta. Mě osobně nepřijde vůči klientovi 100% ideální (a v nějakých případech i transparentní). Práce za hodinovou sazbu se dá již ze své podstaty velmi jednoduše zneužívat a sám jsem toho byl častokrát (zejména v agenturách) svědkem. Situace, kdy se do „odpracovaného času“ běžně započítávaly i obědové dýchánky, návštěvy fitness centra a jiné „prasárničky“ nebyly a nejsou nic ojedinělého. Navíc práce co někomu zabere dvě hodiny může jinému zabrat hodin šest.


Nejtransparentnější a nejférovější způsob nacenění práce

Jaký způsob nacenění práce je tedy ten nejlepší a nejtransparentnější? Mě osobě (a dle praxe i klientům) se jako nevhodnější a neférovější jeví způsob nacenění práce za dílo/práci samotnou. Jak to u mě funguje v praxi?

Zkrátka a jednoduše dám do kupy zcela NEZÁVAZNOU nabídku/návrh na míru pro klientovo projekt. V nabídce uvedu jednotlivé aktivity, které navrhuji vykonat a u nich uvedu jasně dané fixní sumy, které si za dané úkony účtuji. Pokud má klient například zájem o analýzu klíčových slov s návrhem informační struktury, tak mu spočítám finální cenu, kterou budu za danou práci vyžadovat (z letité praxe dokážu prakticky s přesností určit kolik času mi daná aktivita zabere) = klient, tak předem přesně ví kolik ho bude práce stát a může se rozhodnout, zda danou sumu do práce investuje (beze strachu z toho, na kolik hodin a financí by nakonec práce vyšla).

Tímto způsobem se dá nacenit drtivá většina SEO/PPC a aktivit na sociálních sítích (a to jak těch jednorázových tak dlouhodobých). Naceňování „za danou práci“ se dá dobře kombinovat s dlouhodobými balíčky (měsíční taxou za správu kampaní a SEO aktivit apod.) či s variantními nabídkami.

Samozřejmě nebráním se ani spolupráci založené na jiném způsobu nacenění (variantní nabídky, rámcovky) či klasické hodinové sazbě. Pokud si to klient přeje, nemám s tím problém.


Tři hlavní faktory, které mají vliv na cenu/nacenění práce

Možnosti klienta (zakládám si na lidskosti = na finanční možnosti klienta beru zřetel)

 Náročnost samotné práce (objem konkurence, výchozí stav projektu atp.)

 Požadavky/cíle klienta

Závěrem bych rád dodal, že jsem vždy ochotný se individuálně a hlavně LIDSKY dohodnout.


V případě zájmu mě neváhejte kontaktovat, rád se Vám budu věnovat.

Pokud se Vám článek líbil sdílejte

3 komentářů “Ceník mých služeb”

  1. Osobně nejsem moc zastánce hodinové sazby. Považuji to pouze jako orientační faktor. Individuální a lidský přístup k cenové kalkulaci je opravdu na místě. Palec nahoru.

  2. Jsem opravdu rád že existuje někdo kdo o opravdovém SEO ví hodně věcí sám jsem svědkem třeba toho že mi vyskakují na facebooku reklamy na SEO a ta firma nemá pro svá klíčová slova pozice ve vyhledávačích. Proto si rád nejdříve zjistím jak na tom taková firma je a jak je uspěšná v těchto aktivitách.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *