Velká vyskakovací pop-up okna můžou stránku penalizovat!

Ohodnoťte článek

To co nám Google avizoval již před několika měsíci, se s 10. lednem 2017 počínaje stalo skutečností. Google začne (ryze v mobilním vyhledávání) penalizovat ty stránky, jejichž vyskakovací pop-up okna zakrývají velkou část viditelné plochy stránky. (Co je pop-up okno vysvětleno ZDE)

Důvod? Větší důraz na uživatelský prožitek a UX

Google se zkrátka dlouhodobě domnívá, že nadmíru velká pop-up okna na chytrých telefonech jsou zbytečná a pro uživatele otravná, tím pádem nemají na „mobilních“ stránkách co dělat. Sladit přívětivý vzhled s přehledností je dlouhodobý trend, kterého se Google snaží poslední roky držet a této novince se tedy nelze divit.

Týká se to i Vás? Nemusí to tak být

Výše zmíněná novinka se ovšem nedotýká všech pop-up oken, existují vyj-jímky jako například:

  • Přihlašovací dialogy, pop-up na platební brány
  • Malé pop-up okénka (zakrývající pouze malou část viditelné stránky – hovoří se o max 20-30%)
  • Nutná vyskakovací okna kvůli zákonným podmínkám (cookies, oznámení věkového omezení apod.)

2

(Akceptovatelné pop-up okna = Cookies, potvrzení věku a přiměřeně velké vyskakovací pop-up okno – Zdroj: google.com)


Za co naopak bude Google trestat

  • Velká vyskakovací okna zabírající více jak 40-50% viditelného obsahu stránky
  • Okna, které zakrývají viditelnou plochu a které nutí ke kliknutí, aby se zobrazil skutečný obsah dané články
  • Okna, kvůli nimž musíte odscrollovat dolu, aby byl vidět reálný obsah stránky samotné

1

(Nepřiměřeně velké a „otravné“ pop-up okna = za které nebude Google váhat s penalizací – Zdroj: google.com)


Veškeré tyto podmínky se týkají POUZE vyhledávání v chytrých telefonech (tedy pro nově rozdělený mobilní index – více info o mobilním idexu ZDE), nikoli stolních PC, notebooků a tabletů – pravidla na desktopy zůstávají tak jak jsou nyní.

Pokud se Vám článek líbil sdílejte