SEO zamyšlení – přinese jednorázová investice kýžený efekt?

„Rád bych do SEO investoval jednorázově nyní v říjnu 10 000,- což je můj vyhrazený rozpočet na SEO“

Poslední dobou velmi častá poptávka od klientů, která mě přiměla k sepsání tohoto krátkého článku a k celkovému zamyšlení nad „jednorázovým SEO“

seo-is-a-competitive-space-bruce-clay-2

Má jednorázová investice do SEO vůbec smysl?

Ano i ne, záleží na mnoho pohledech a na situaci.


Cíl klienta (první verze): Chci odladit ON PAGE faktory a chci aby moje stránka byla dohledatelná ve vyhledávačích na brandové a long tail výrazy 

Odpověď: Ano v tomto případě se může i jednorázová investice do SEO vyplatit a může k naplnění cíle vystačit.


Cíl klienta (druhá verze): Chci 100% odladit celý web (po technické stránce, z hlediska struktury, předělat a doplnit kompletně obsah) a chci se pomocí linkbuildingu dostat na špičku vyhledávání na spousty relevantních klíčových slov souvisejících s mým oborem.

Odpověď: V tomto případě z 90% jednorázová SEO investice stačit nebude. Ano, najdou se i případy (typicky v oborech, kde je mizivá konkurence a nebo u služeb které cílí lokálně na malé města), kdy jednorázová investice do SEO postačí k tomu, aby se stránky „vyšplhali“ na vytoužené pozice na relevantní klíčová spojení. Může se jednat o jednorázové technické úpravy na stránce a ON PAGE SEO s mírnou podporou v linkbuildingu, díky čemuž se splní očekávané cíle. Tento příklad se ovšem týká, naprosté menšiny případů, kdy je (jak sem psal výše) ideálně nulová konkurence anebo daná služba cílí lokálně na malé město a dostat se na „špičku“ ve vyhledávání tím pádem nezabere tolik práce a investice.


Typický příklad takového klienta:

Tady se celkem jednoduše podařilo dostat do TOP 5 jak na google tak na seznamu a stačila právě jednorázová SEO investice (vytvoření landing page, úprava ON PAGE, jednorázový linkbuilding)

Pokud ovšem má klient webovou stránku / e-shop, která se pohybuje v konkurenčním prostředí (což je dnes prakticky každý obor) či cílí službu lokálně na nějaké větší město, nelze očekávat, že po jedné SEO práci se stane zázrak a klientovo stránka se „prorazí“ do prvních míst odkud vytlačí konkurenci, která na SEO pracuje měsíce či roky – takto to prostě nefunguje.


SEO je maraton ne sprint!

time concept, selective focus point, special toned photo f/x

SEO je zkrátka už z podstaty své věci činnost dlouhodobějšího charakteru, kde je potřeba se stránkou systematicky pracovat a to ať už ve fázi ON PAGE faktorů a nebo OFF (zpětné odkazy, linkbuilding atp.)

Rychlá řešení u SEO nefungují, protože SEO je vlastně o vztahu mezi webem a vyhledávačem (potažmo lidmi, kteří jej používají). Můj úkol tedy je dlouhodobě přesvědčovat lidi (a tím i vyhledávač), že klientovo web je skvělý a vybudovat vztah založený na důvěře prostě nejde přes noc (stejně jako v mezilidských vztazích – je to stejný princip). Navíc konkurence na SEO také zpravidla pracuje, pokud se tedy podařilo za krátkou dobu dostat na TOP pozice na relevantní KW a poté se práce zanechala, tak nebude trvat dlouho a konkurence se na stránky klienta dotáhne a postupně jej předběhne.

Dřív stačilo, že klient měl nějaké (vlastně jakékoli) zpětné odkazy, víceméně bylo jedno, odkud vedly a vyhledávače web posouvaly nahoru. Využívalo se tagu meta keyword, kam se dala klíčová slova jako o život, a fungovalo to. Stačilo na webu nějaké slovo jen zmínit, a hned se klient objevil někde vysoko ve vyhledávání. To už dneska nefunguje. Dneska jsou vyhledávače daleko chytřejší, používají sofistikovanější metody a vše trvá mnohem déle než dříve.

Důležitá poznámka k výsledkům a rychlosti SEO: K vytouženému cíli nevede žádná zkratka!

Věřte mi: viděl jsem hodně lidí, hodně majitelů www stránek a hodně firem, kteří chtěli jít zkratkou, chtěli mít všechno hned a nechali se nalákat na sliby úspěchu v řádech týdnů nebo několika měsíců (na nesmyslné garance pozic, na zázračné super rychlé techniky, na desítky / stovky tisíc do PPC, když na to webová stránka ještě nebyla připravena atd.) a za chvíli ztroskotali.

Tvorba kvalitního obsahu a kvalitního odkazového profilu (zpětné vazby, vyšší pozice, návštěvnost, konverze -> obraty / zisky) – obecně online marketing je ve skrze běh na dlouhou trať, ale až se za nějaký čas ohlédnete, budete se smát konkurenci, která bude stále na stejném místě hledat zkratky, aby pokaždé narazila na slepou ulici.

Zdroj obrázku: http://robertnemec.com

Odkaz na oficiální průzkum: https://www.seroundtable.com/seo-success-poll-23714.html

Pokud se Vám článek líbil sdílejte

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *