ebook small
Stáhněte si můj eBOOK
Nejčastější SEO mýty
Nechce se Vám vyplňovat formulář? Napište mi své číslo a já Vám zavolám.

    Kontaktní informace
    bronek@bronislavmarketing.cz
    +420 728 580 073
    Co pro Vás mohu udělat?

    Pole označená hvězdičkou jsou povinná.

      Jak jste se o mě dozvěděli?

      Smartgo.cz [SEO, PPC, Konzultace, Případová studie]

      Vynaložená investice do SEO a PPC se v průběhu spolupráce mnohonásobně vrátila

      Případová studie pojednává o vývoji webových stránek www.smartgo.cz, u kterých jsem se staral jak o SEO, tak o PPC. V případové studii mapuji dosažené výsledky a vynaložené investice.

      Zapojené kanály
      • SEO
      • PPC
      Výsledky
      • SEO - čtyřnásobné navýšení organických přístupů
      • Zlepšení pozic (z 60+ na první strany vyhledávačů)
      • PPC - snížení ceny za proklik o 47%
      • PPC - snížení míry okamžitého opuštění o více jak 50%
      • PPC - zdvojnásobení doby strávené na stránce

      Pár slov na úvod

      Pan Seigl se na mě obrátil s žádostí na zvýšení relevantních přístupů z organického (přirozeného) a placeného vyhledávání pro jeho webový projekt smartgo.cz. SMARTGO nabízí organizované zájezdy na kulturní a sportovní akce/klání (od fotbalu, přes hudební koncerty až po zájezdy na F1). Po úvodních jednáních jsem od 1.6.2017 komplexně převzal správu všech SEO a PPC aktivit.

      Primárním cílem spolupráce bylo navýšit počet relevantních přístupů z přirozeného vyhledávání a tím zvýšit počet poptávek po zájezdech/vstupenkách + v rámci PPC zlepšit celkové výsledky kampaní v systémech ADWORDS a SKLIK. 

      Po komplexní analýze jsem zjistil mnoho nedostatků v rámci SEO (špatná struktura, netknuté ON PAGE a zanedbaný odkazový profil), které bylo potřeba napravit.

      Mnoho nedostatků a nevyužitého potenciálu bylo odhaleno i v rámci placených výkonnostních kampaní (Adwords a Sklik). Došlo ke kompletní revizi a úpravě všech kampaní + ke tvorbě kampaních nových (zapojení nového ETA formátu + zakomponování obsahové sítě a remarketingu/retargetingu).

      Samotná SEO práce a výsledky

      V rámci domluvených SEO aktivit (ON PAGE, likbuilding, PR) jsem se zaměřili (na základě AKW) na obecnější i longtail relevantní klíčová slova (dále jen KW). V rámci 10 měsíců se mi podařilo dostat stránky na první stranu (na většinu důležitých KW), a tím postupně a výrazně navyšovat relevantní traffic viz. graf níže.

      Začínalo se na průměrném organickém trafficu kolem 1100 návštěvníků za měsíc, v současnosti se pohybujeme kolem 4200 relevantních návštěvníků (čistě z přirozeného vyhledávání) za měsíc = čtyřnásobné navýšení organického trafficu.

      Celkovým výsledkem mého snažení v rámci SEO nebylo pouze X násobné zlepšení organické návštěvnosti a perfektní pozice, ale také  mnohonásobně zvýšená poptávka po zájezdech (jak sportovní klání, tak koncerty).

      Příklady vývoje pozic:

      PPC práce a výsledky

      Není potřeba slov, stačí se podívat na obrázek níže:

      Díky mé PPC práci se podařilo nejen zdvojnásobit relevantní návštěvnost, ale také snížit o polovinu míru okamžitého opuštění a téměř dvojnásobně zvýšit dobu strávenou na stránce (+ počet stránek za jednu návštěvu).

      Mimo tyto statistiky se o 50% snížila průměrná cenu za proklik a téměř zdvojnásobil konverzní poměr z PPC kampaní.

      Co si z této případové studie odnést?

      SEO a PPC nejsou soupeři, ale parťáci. Pokud se oba marketingové kanály podaří vhodně uchopit, výsledky mohou být perfektní i bez nutnosti vynaložit statisícové investice. 

      Nástroje, které jsem zapojil do práce
      • tool
      • tool
      • tool
      • tool
      • tool
      • tool