Kdy budou „vidět“ první výsledky mé práce

Velmi častá otázka: „Pane Markowiczi, jak dlouho od zahájení spolupráce budu moct pozorovat již nějaké první výsledky?“

První výsledky práce (kdy lze očekávat)

6Samozřejmě chápu, že klient by si přál, aby výsledky byly co možná nejdříve (ideálně ještě před započetím práce). Což plně chápu, ale SEO je činnost dlouhodobějšího charakteru, kde se výsledky z pravidla projevují až určitý čas po práci. Je to velice individuální, ale v průměru se dá říci, že první větší dopady/výsledky práce se dají měřit již za 1–2 měsíce po první dokončené práci (tedy úvodním projektu). Já osobně se vždy snažím zachytávat hned první vlaštovky společně s reportem první práce, aby klient viděl, že práce začíná pozitivně ovlivňovat stránky (reportuji tyto výsledky v podobě nárůstu odkazového profilu, růstu pozic na dané KW, růstu návštěvnosti atp.)

Rychlá řešení nefungují, protože SEO je vlastně o vztahu mezi webem a vyhledávačem (potažmo lidmi, kteří jej používají). Mým úkolem tedy je dlouhodobě přesvědčovat lidi (a tím i vyhledávač), že klientův web je skvělý a vybudovat vztah založený na důvěře prostě nejde přes noc (stejně jako v mezilidských vztazích – je to stejný princip).

Dříve stačilo, že klient měl nějaké (vlastně jakékoli) zpětné odkazy, víceméně bylo jedno, odkud vedly a vyhledávače web posouvaly nahoru. Využívalo se tagu meta keyword, kam se dala klíčová slova jako o život, a fungovalo to. Stačilo na webu nějaké slovo jen zmínit a hned se klient objevil někde vysoko ve vyhledávání. To už dneska nefunguje. Dneska jsou vyhledávače daleko chytřejší, používají sofistikovanější metody a vše trvá mnohem déle než dříve.

Důležitá poznámka k výsledkům: K vytouženému cíli nevede žádná zkratka!

Věřte mi. Viděl jsem hodně lidí, hodně majitelů www stránek a hodně firem, kteří chtěli jít zkratkou, chtěli mít všechno hned a nechali se nalákat na sliby úspěchu v řádech týdnů nebo několika měsíců (na nesmyslné garance pozic, na zázračné superrychlé techniky, na desítky/stovky tisíc do PPC, když na to webová stránka ještě není připravena atd.) a za chvíli ztroskotali.

Tvorba kvalitního obsahu a kvalitního odkazového profilu (zpětné vazby, vyšší pozice, návštěvnost, konverze -> obraty/zisky) – obecně online marketing je veskrze během na dlouhou trať, ale až se za nějaký čas ohlédnete, budete se smát konkurenci, která bude stále na stejném místě hledat zkratky, aby pokaždé narazila na slepou ulici.

Zdroj obrázku: http://robertnemec.com

Odkaz na oficiální průzkum: https://www.seroundtable.com/seo-success-poll-23714.html

Pokud se Vám článek líbil sdílejte

1 komentářů “Kdy budou „vidět“ první výsledky mé práce”

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *