Obsahový marketing
Obsahový (neboli content) marketing v sobě v dnešní době skýtá doslova neomezený a neustále rostoucí potenciál, který je konkurencí často ještě „nepolíben“. Využijte proto možností obsahového marketingu co nejdříve a předejte Vašim návštěvníkům hodnotný obsah, po kterém touží a který také náležitě ocení.Pomohu Vám (díky propracované obsahové strategii) vybudovat zajímavý a kvalitní obsah, který Vaši zákazníci (i vyhledávače) ocení a náležitě se Vám odmění.
Obsah je a bude král
Užitečný a kvalitní obsah má dnes stále cenu zlata, a pokud ho budete budovat s potřebnou dávkou kvality, zákazníci Vám Vaši píli mile rádi oplatí nejen svou věrností, ale také zvýšením realizovaných nákupů. Obsahový marketing mají rádi nejen Vaši zákazníci, ale i internetové vyhledávače a za vaši píli vás též náležitě ocení v podobě lepších pozic. Ne nadarmo Google prohlašuje, že „kvalitní a užitečný obsah je král“.
Content nemusí být pouze v textové formě!
Když se klienta optám, co si představí pod pojmem „obsahový marketing“, z 90 % si klient představí obsahový marketing pouze jako nějaký blog/magazín na stránce, kde se budou sepisovat užitečné a tematické články v textové formě. Toto je ale pouze jedna z mnoha možností a forem – do obsahového marketingu se dá zapojit například:
poradna
FAQ / Slovník
obsah ve formě videa
obsah ve formě obrázků
e-booky a white-listy
podcasty / případové studie
soutěže
průvodce a rádci
workshopy / prezentace / rozhovory
infografiky
… a mnoho dalšího
Obsahový marketing lze obecně označit jako budování obsahu (obsahu v různých podobách) v čase podle předem vytvořené strategie.
Kdy obsahový marketing postrádá kýžený efekt
Co rozhodně nemá smysl dělat, je aplikovat obsahový marketing bez rozmyslu, a to jen proto, „že to dělá konkurence“. Úspěšnost obsahového marketingu (jako u každého jiného online marketingového kanálu) je striktně závislá na propracované a funkční marketingové strategii.
Mezi základní strategie obsahového marketingu patří mimo jiné také zjištění, v jaké formě Vaše cílová skupina obsah nejraději „konzumuje“ (zda je to ve formě textu, videa, mp3, obrázků, infografiky apod.).
Proč obsahový marketing zapojit do Vaší celkové marketingové strategie:
Co říkají klienti na mou odvedenou práci v rámci obsahového marketingu?
Unikátní technika
Nikdy nepoužívám jen jednu obsahovou techniku. Smyslem obsahového marketingu „z mé dílny“ je především najít unikátní mix použitých formátů obsahového marketingu přímo na míru pro Vaši značku, produkty či služby, které budou účinné v konkrétní situaci a zaujmou Vaši cílovou skupinu.
Hlavní cíl
Cílem je dát dohromady užitečný a hodnotný obsah, který zapojí do interakce žádanou cílovou skupinu. Jak jsem již zmínil na začátku, pokud budete pomocí content marketingu pravidelně a cíleně poskytovat hodnotné informace, odmění Vás zákazníci svými nákupy.
6 důvodů, proč se s obsahovým marketingem obrátit právě na mě:
Cena za obsahový marketing
Cena za obsahový marketing záleží vždy na konkurenci v oboru, rozsahu práce a cílech. Vždy se snažím přizpůsobit možnostem klienta, aby byl rozpočet co nejpřijatelnější. Jak práci naceňuji se dočtete v článku ZDE.